O autorce

Kvirin – Mgr. Bc Libuše Kovářová

Vystudovala jsem magisterské studium Učitelství matematiky a fyziky, pak jsem jela na rok do Anglie jako au-pair a potom jsem ještě vystudovala bakalářské studium Informatika. Od té doby učím na základní škole.

Má práce mě baví a naplňuje, vždycky jsem se snažila nad výukou přemýšlet a hledat cesty, které žáky někam posunou a navíc jsou pro ně stravitelné. Nejsem zastánce teorie, že děti se musí ve škole vždy jenom bavit – podle mého názoru není možné z každého žáka dosáhnout maximum bez toho, že by sám žák vyvinul odpovídající aktivitu a práci. Na druhou stranu určitě existuje celá řada možností, jak mu tuto práci zjednodušit, zefektivnit a zpříjemnit. 

1_1  2  3mala  4

Před lety jsem napsala úspěšnou třídílnou učebnici informatiky a Příručku pro učitele o počítačové grafice, při výuce jsem začala využívat metodu CLIL (využívám angličtinu při výuce matematiky), na naší škole jsem zavedla velmi aktivní kroužek robotiky, v informatice jsme v roce 2016 po řadě let výuky 3D grafiky začali využívat při výuce 3D tiskárnu.

A právě 3D tiskárna mě přivedla k tomuto projektu. Možnost vytvořit si vlastní výukové pomůcky na míru – to je skutečná výzva a zároveň příležitost! Ale aby to mohlo fungovat, je potřeba mít výuku nachystanou dopředu, tak, abych v případě potřeby mohla pomůcku jenom vzít a jít. Není přece možné vymýšlet a testovat pomůcku, zadání a řešení až v době, kdy ji chci využívat! To nestihnu, většinou se mi v té době objeví ještě něco dalšího...

... no a tak jsem si začala vymýšlet tyto sady. A když už jsem je měla a viděla jsem, že opravdu fungují, připadalo mi líto nevyužít ty hodiny přípravy i pro ostatní. A vznikl projekt Kvirin - Matematika rukama. Začala jsem vymýšlet další sady, opravovat, testovat a diskutovat s kolegy a znovu opravovat ... V tuto chvíli mám kompletních 6 sad sady a další 3 rozpracované, ale už nyní vidím, že to má smysl. Žáci jsou aktivní, samostatní, víc matematiku vidí a díky diferenciaci výuky mám čas věnovat se těm, kteří to potřebují a zároveň mít radost z vyřešených červených výzev těch, kteří už  jsou dál a společnou prací s ostatními by pouze ztráceli čas.

 

Co bude dál? Uvidíme. Žijeme v úžasné době, kdy už jsou technologie skutečně dostupné a je jen na nás, jaké pomůcky a metody pro výuku vymyslíme. Ráda budu spolupracovat s kýmkoliv, kdo chce výuku posunout zase někam dál od mechanických postupů k aktivizaci mozků, od memorování k tvůrčím procesům, od unifikovaných aktivit k výuce šité na míru potřebám a schopnostem všech žáků. Hodně štěstí nám všem!

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení